Göteborg under 90 år sett genom Volvos kamera är en lite annorlunda Göteborgsbok. Med utgångspunkti 95 reklambilder från Volvo, som sträcker sig mellan 1926 och 2013, bjuder Claes Rydholmläsaren på en underhållande resa från det dåtida till det nutida Göteborg. En stad som både genomgåttstora förändringar och som samtidigt i många stycken förblivit vad den alltid varit. De informativa ochlättsamma texterna många kryddade med personliga och underfundiga betraktelser täcker in bådevad de trevliga bilderna visar, men också lika ofta vad som inte syns. Tanken är att läsaren både skauppleva igenkännandets glädje och ibland lära sig något nytt. Aha-upplevelserna duggar tätt.Göteborg under 90 år sett genom Volvos kamera är en spännande bok, perfekt för de som medVolvos hjälp vill resa genom Göteborg under tio decennier, och som skänker nöje om och om igen.
Läs mer om Göteborg under 90 år : sett genom Volvos kamera