Goda lärmiljöer för barn

Goda lärmiljöer för barn

I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.:   •   fri lek och lärande   •   lek som inspiration   •   lek- och lärmiljöer   •   naturpedagogik   •   lärmiljöer ur barns perspektiv   •   lärmiljöer i tidiga skolår   •   bra undervisningsmiljöer   •   Reggio Emiliapedagogik. Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.

Läs mer om Goda lärmiljöer för barn

Goda lärmiljöer för barn

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen