Glasfåglarna (lättläst)

Glasfåglarna (lättläst)

TåPelles Nancy. Det är så de kallar henne i byn. TåPelle det är Nancys pappa. Egentligen heter han Viktor Pettersson. Men efter att ha råkat hugga av sig stortån i skogen får han heta TåPelle kort och gott. Det bästa Nancy vet är att få brev från sin syster Dora som bor i Stockholm. Vackra snälla Dora! En dag kommer Dora på besök. Men hon har en man med sig Charlie. Nancy tycker inte om honom hon känner på sig att allt inte står rätt till. Och vad är det Dora gömmer i sin resväska under trappen? Snart upptäcker hon den fruktansvärda hemligheten…

Läs mer om Glasfåglarna (lättläst)

Glasfåglarna (lättläst)

Skönlitteratur

    Hitta Skönlitteratur även hos:





Rulla till toppen