Komplimanger och kritik, att ta och ge Ju mer feedback vi får på jobbet, desto högre motivation, större effektivitet, gladare medarbetare och bättre prestation. Med feedback är alla vinnare! Hur kommer det sig att vi är så usla på feedback? De allra flesta säger sig få för lite feedback, och om man får någon tar man det på fel sätt. Man går direkt i försvar vid kritik: ”Det var inte mitt fel” och får man bekräftelse svarar man: ”Det var väl ingenting…” Genom Framgång med feedback vill Elizabeth Kuylenstierna visa hur du ger och tar emot korrigerande och bekräftande feedback. Du lär dig hantera den som förkastar kritik, att uttrycka komplimanger till en kollega, hur du som chef kan klara att se alla i en grupp, men också hur du kan vägleda genom att stärka självförtroendet hos en medarbetare du tror på. Du som individ lär dig också hur du kan få den feedback du saknar eller hantera den som skrämmer dig och hur du kan ge feedback uppåt i organisationen. Författaren och terapeuten Elizabeth Kuylenstierna (f.d. Gummesson) arbetar med konflikt- och krishantering, ledarskapsutbildningar och individuell utveckling på företag både i Sverige och internationellt. Framgång med feedback är hennes sjätte bok.
Läs mer om Framgång med feedback