Det här är en bok om bild, vardag och projekt i förskolan. Boken Formulera bygger på ett utforskande arbetssätt där barnens tankar och intresse blir utgångspunkten i projekten som på ett organiskt sätt slingrar sig fram. Vi får följa med in i verkstaden och möta ett myller av idéer och uttrycksformer som samspelar med läroplanens kunskapsområden. Läs mer Författaren beskriver arbetet med både yngre och äldre barn och deras gestaltande arbete med teckning, måleri och lera. Barnens bildarbete skildras i projektarbeten som kännetecknas av tvärvetenskaplighet och poetiskt tänkande. Boken innehåller också konkreta kunskaper om färg, olika tekniker, materialval och arbete med bild tillsammans med metodiska överväganden. Den här inspirerande och bildrika boken vänder sig både till yrkesverksamma i förskolan och till blivande förskollärare och fritidspedagoger. Om författarna Karin Furness är bildlärare och konstnär och har arbetat med konstnärlig och pedagogisk handledning inom förskolan sedan 1986. Hon arbetar också med bildkurser för pedagoger.
Läs mer om Formulera : bild och projekt i förskolan
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: