Företagsekonomiska begrepp och samband förklaras på ett lättförståeligt sätt och den täcker upp alla relevanta delar av företagsekonomin. Boken behandlar allt från företagets affärsidé, marknadsföring, inköp och försäljning till skatter, bokföring, kalkyler, budgetering och avveckling av företag. Boken innehåller dessutom flera exempel från verkligheten. Företagsekonomi för icke-ekonomer passar utmärkt i kurser där grundläggande företagsekonomi ingår. Boken kräver inga förkunskaper. Boken kan med fördel även användas vid självstudier och fungerar bra som en introduktionsbok för den som funderar på att starta företag. Till Företagsekonomi för icke-ekonomer finns en utförlig uppgiftsbok med lösningar. Böckerna tillsammans utgör en utmärkt grundkurs i företagsekonomi. I denna, tredje upplaga har boken fått en ny layout, exempel har förnyats, statistiska uppgifter och texter har uppdaterats. Wolfram Trostek, författare till boken och tillhörande övningsbok, har mångårig erfarenhet av undervisning på olika nivåer, gymnasieskola, komvux och utbildningar för yrkesverksamma bl a på Företagsekonomiska institutet i Stockholm.
Läs mer om Företagsekonomi för icke-ekonomer upplaga 3