Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen:

Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen:

Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen behandlar hur man praktiskt kan använda digitala verktyg och sociala medier i alla ämnen i grundskolan. Läs mer Boken innehåller en gedigen genomgång av digitala verktyg och sociala medier samt beskriver genom konkreta planeringsexempel hur de kan användas för att eleverna ska nå kunskapskraven. I boken ges också exempel på hur arbetslag kan arbeta för att tillsammans utveckla ny kunskap inom området. Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen vänder sig till lärarstudenter som ska arbeta i grundskola, förskoleklass eller fritidshem och till yrkesverksamma pedagoger, som vill lära sig hur man kan gå vidare som pedagog i ett digitalt och uppkopplat samhälle. Elza Dunkels har skrivit förord. Hon är lärarutbildare och forskare vid Umeå universitet. Hennes forskning handlar till stor del om de strategier barn och unga använder för att skydda sig mot faror på internet, men hon studerar också ungas lärandemodeller. Om författarna Christina Löfving är grundskollärare med lång erfarenhet av undervisning inom alla grundskolans stadier. För många är hon känd som itmamman via sin blogg, där hon också uppdaterar adresserna till de webbtjänster som hon nämner i boken, itmamman.se och via twitter.com/itmamman. Christina Löfving vinnare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2012 Ur juryns motivering: ’Christina har under lång tid betytt mycket för lärare och skolledare för diskussion och utveckling av arbetssätten med it i undervisningen.’ Mer om priset: www.diu.se/guldapple Sociala medier och IT i skolan, Christina Löfvings seminarium vid Bok och bibliotek 2012 (UR). Christina Löfving om hur IKT förändrat förutsättningarna för lärandet (SETT 2012)

Läs mer om Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen:

Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen:

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen