Hur får vi människor att klicka på våra annonser köpa våra varor och använda våra appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign tjänsteutveckling kommunikation och strategiarbete. För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör. Digital design öppnar för en helt ny tillämpning av psykologisk forskning. Aldrig tidigare har det varit så lätt att designa gränssnitt som förändrar ett beteende. Det har heller aldrig varit så viktigt som det är nu. Konkurrensen om kunden och dennes uppmärksamhet är som bekant stenhård. Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden affärer eller förändring. Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring. Under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som gemensam nämnare. Han har arbetat som konsult inom produkt- och beteendedesign åt både små och stora företag. Idag arbetar han som produktchef på KRY. Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.
Läs mer om Digitala beteenden : en verktygslåda för kundfokuserad design