Hur får vi människor att klicka på annonser köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign tjänsteutveckling kommunikation och strategiarbete. För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör. Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden affärer eller förändring. Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren. Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.
Relaterade produkter
Tobleroneaffären : varför Sverige inte fick sin första kvinnliga statsminister
Mona fimpar cigarretten. På med läppstift. Samma ritual som vanligt.…
Kommunikation & Presentation
Stefan Lindström är en erkänd föreläsare med gedigen kompetens känd…
Äldreassistent : om människosyn värdegrund och bemötande
Den här boken vänder sig till dig som ska arbeta…
Fronesis 56-57. Djuret
DJURET Vid mitten av 1990-talet blev djurrättsrörelsen samhällets fiende nummer…
Livet är för dyrbart för att dammas bort : aktiveringspolitik kvinnors förvärvsarbete och omvandlingen av familjen 1960-1980
Under 1960- och 70-talen skedde en dramatisk ökning av den…
Ingermanländarnas rätt att ihågkommas
Som en följd av Stalins hårda förföljelser blev finskingermanländarna tvungna…
Vi och Dom på fördomens marknad i skolans värld
Alla lever vi i varje här och nu i våra…
KLIMATKONSPIRATIONEN 666
Det här ingen bok för barn eller känsliga personer. Boken…
Lagom : the very unofficial guide to the Swedes – from A-Z and beyond
En bok med korta notiser/avsnitt om Sverige och svenskarna i…
Tjugo oväntade mord – Rättsläkaren slår larm
Vem är mördaren eller var det ens något mord? I…
Fronesis 2. Utopier
Berlinmurens fall tycktes markera slutet för den kommunistiska utopin men…
Medievardagen: En introduktion till kvalitativa studier
Hur gör man en intervju? Hur skapar man access till…
Business School – For people who like helping people
Detta är Robert T. Kiyosakis andra bok på svenska! Han…
Huvudlöst
”Huvudlöst” är en spännande roman med underfundig humor. I skogen…
Kunskapens människa: Om kroppen kollektivet och kunskapspolitiken
Den kände sociologen Stefan Svallfors diskuterar i denna bok forskningens…