Digitala arbetssätt i klassrummet är en praktisk och konkret handbok för dig som vill börja arbeta mer aktivt och genomtänkt med digitala verktyg. Boken kräver inga förkunskaper och är användbar oavsett standard på skolans utrustning. Författaren Sara Bruun beskriver lättsamt och informativt sina egna erfarenheter på resan från nybörjare till ”datanörd”. Hon ger många exempel på digitala projekt, från enkla grammatikövningar till filmklipp och online-samarbeten med skolor i andra länder. Boken tar även upp det flippade klassrummet och de utökade möjligheter till bedömning och uppföljning som digitala verktyg ger. Ett särskilt kapitel i boken handlar om modet att börja arbeta med digitala verktyg. Boken Digitala arbetssätt i klassrummet – att våga ta språnget har en tydlig koppling till LGR 11 och skolans ämnes- och kursplaner. Den är skriven för dig som är lärare eller skolledare och som vill utveckla arbetet med digitala verktyg. Om författaren Sara Bruun är lärare i engelska och tyska i åk 6–9 på Furutorpsskolan i Hässleholms kommun och har på kort tid byggt upp en bred kunskap kring digitala arbetssätt som hon även föreläser om. Hon nominerades till Guldäpplet 2014. Sagt om boken ”Vill du komma igång och jobba mer med digitala verktyg? Har du inte riktigt vågat börja jobba men känner en lust? Vill du få inspiration och konkreta tips på verktyg att använda? Då ska du läsa Sara Bruuns bok ’Digitala arbetssätt i klassrummet’. […] Att läsa ’Digitala arbetsätt…’ var en riktig kick för mig. Massor av tips som jag kan testa direkt i klassrummet.” Annikas IKT-blogg (annikasikt.blogspot.se), 26 januari 2015
Läs mer om Digitala arbetssätt i klassrummet : att våga ta språnget
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: