Under tjugo års tid har Per Axbom utbildat och hjälpt organisationer på en global marknad med frågor kring digital användbarhet och tillgänglighet. Nu har han sammanställt sina bästa tips i en bok. Med den som grund vill han att vi slutar skapa tjänster där människor hamnar i kläm utsätts för orättvisa exkluderas och köper saker de inte behöver. Digital omtanke helt enkelt. Det här är boken för alla som arbetar med digitala tjänster – både köpare och producenter. Om författaren Per Axbom är kommunikationsvetaren som föddes i Liberia och som ung bodde i Saudiarabien och Tanzania. Det menar han har påverkat honom och fått honom att inse att det alltid finns många sätt att se på världen. Han vänder sig mot att vi ofta fokuserar på att göra saker på rätt sätt – att förbättra och effektivisera metoderna. Tyvärr får det oss att glömma bort att göra rätt sak det som skulle kunna hålla oss på rätt kurs. På grund av det hamnar människor i kläm utsätts för orättvisa exkluderas och köper saker de inte behöver. Under tjugo år har Per utbildat den digitala yrkeskåren och hjälpt organisationer med frågor kring digital användbarhet och tillgänglighet. Han utbildar vid Nackademin och Högskolan i Jönköping har sänt över tvåhundra poddavsnitt och är en flitigt anlitad föreläsare världen över. Recensioner ’En behändig och lättläst handbok i hållbar digital utveckling för dig som bygger digitala tjänster – oavsett om du är utvecklare eller CDO. För framgångsrika kundrelationer måste digitala tjänsteföretag lämna tanken på att tillfredsställa användarnas kortsiktiga behov – och fokusera på empati för att tillfredsställa människors långsiktiga behov. Omtanke som konkurrensfördel skriver Axbom. Lysande!’ – Anette Novak tidigare vd för RISE Interactive ’Bra innehåll lättläst och rakt på sak! Rekommenderas praktiskt taget vem som helst som påverkar hur något utformas.’ – Webbstrateg & -analytiker ’A great book with a lot of gold nuggets and great insights. It brings a much-needed heart to the digital design world that sometimes just feels stressful and all about the sales numbers.’ – Anna Wikström UX Game Designer
Hitta Ekonomi & Management även hos: