I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig undervisning didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och didaktiska modeller prövas förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare barn rektorer förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:Del I: Undervisning didaktik och sambedömningDel II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokusDel IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ”rytmatik” i fokus Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokusDel VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutningriktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer ledare handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.
Läs mer om Didaktik – – flerstämmig undervisning i förskolan
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: