Det vet vi om : språkstimulering i förskolan

Det vet vi om : språkstimulering i förskolan

Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn? ”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedago­giska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskole­ledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.

Läs mer om Det vet vi om : språkstimulering i förskolan

Det vet vi om : språkstimulering i förskolan

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen