Det är nyår i Rinkeby. Odysseas och Adriana har flyttat från Grekland till Sverige. Här försöker de skapa sig ett nytt liv. Men plötsligt förändras allt. Deras son hittas död, överkörd i tunnelbanan. De har förlorat den de älskade mest. De håller också på att förlora varandra.Trots den svåra sorgen uppstår nya oväntade möten. Kanske finns det ändå ett hopp, ett sista ljus i livet? Theodor Kallifatides har skrivit en gripande roman om främlingskap och tillhörighet. Han skildrar starkt smärtan i att ha förlorat ett barn och den långa vägen tillbaka ur sorgen. Detta är en bearbetad, snabbläst version av originalboken.
Läs mer om Det sista ljuset (Lättläst)
Hitta Skönlitteratur även hos: