Det flerstämmiga klassrummet – Att skriva och samtala för att lära

Det flerstämmiga klassrummet – Att skriva och samtala för att lära

Det flerstämmiga klassrummet är ett klassrum där lärarens röst bara är en av många som hörs, där eleverna lär av varandra och där både muntligt och skriftligt språk intar en central plats. I denna bok jämför författaren tre klasser. Gemensamt för alla tre är att läraren, oavsett vilket ämne han eller hon undervisar i, använder skrivande och samtal som viktiga redskap i undervisningen. Läsaren får möta elever från olika samhällen och etniska grupper och lärare som har modet att pröva nya metoder. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare.

Läs mer om Det flerstämmiga klassrummet – Att skriva och samtala för att lära

Det flerstämmiga klassrummet – Att skriva och samtala för att lära

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen