Hur Facebook Google och Amazon kapade nätet och tog över våra liv. Omtalade ”Move fast and break things” – nu på svenska! Producenten och forskaren Jonathan Taplins uppgörelse med internetjättarnas affärsmodeller är en befriande upprörd knivskarp bladvändare. En svidande kritik mot de stora teknikbolagen vars bristande ansvarskänsla kommit att bli ett hot mot hela civilisationen. I alla fall enligt Jonathan Taplin. Han är en legend i musikindustrin som varit turnémanager åt Bob Dylan och The Band men verkar numera som professor på University of Southern California och chef för deras innovationscenter. I sin bok är Taplin visserligen skoningslös men pekar också på möjliga utvägar för en bättre fungerande värld. De ansvarlösa är nödvändig läsning för alla de som undrar eller oroar sig över vad teknikbolagen har för inverkan på vårt samhälle liksom för de som vill orientera sig i framtiden och dessutom få en fascinerande historik från hur datakulturen växte från en hippierörelse till det den är idag. Jonathan Taplin är professor för Annenberg Innovation Lab på University of Southern California. Han har varit verksam i musikbranschen som filmproducent och Internetentreprenör. Bland annat var han med och startade den första video on demand-tjänsten på nätet.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…