Författaren Holger Wästlund har en bakgrund som VD och koncernchef på VBB (Vattenbyggnadsbyrån AB, som senare blev en del av Sweco) ett konsultföretag med ca 2500 anställda huvudsakligen arkitekter, ingenjörer, inredningsarkitekter och ekonomikonsulter. Därefter gick Holger Wästlund över till ett renodlat managementkonsultföretag, Cepro Management Consultants AB. Företaget hade ca 50 anställda. Holgers uppdragsgivare var företagsledningarna i företag som Volvo, Astra, Scania m.fl. Efter Cepro-perioden har Holger jobbat som ”chef-att-hyra” och som solokonsult inom management.Marknaden för managementkonsulter växer i Sverige och internationellt. Branschen håller på att förändras. Företag och organisationer internationaliseras och därmed blir också fler konsultuppdrag internationella. Samtidigt sker en tydlig specialisering. Fysiska möten kompletteras med och ersätts av virtuella möten. De riktigt stora managementkonsultföretagen var tidigare ensamma om att ha tillgång till erfarenhetsinformation i sina egna stora databaser. Mycket av detta kan nu även de mindre konsultföretagen hämta från Internet. Det finns flera böcker som handlar om hur man lyckas som konsult men det finns ingen annan bok på svenska som handlar om hur man blir managementkonsult. I boken presenteras många praktiska och konkreta tips för att läsaren ska lyckas nå ett drömyrke – att bli managementkonsult eller annan konsult.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…