BAS Bedömning av anpassningar i skolmiljön

BAS Bedömning av anpassningar i skolmiljön

Många elever i dagens svenska skola är i behov av anpassningar och särskilt stöd. För att rätt insatser ska kunna planeras och genomföras är det viktigt att elevernas behov upptäcks och kartläggs på ett systematiskt sätt.BAS – Bedömning av anpassningar i skolmiljön är ett validerat elevcentrerat intervjuinstrument som är utvecklat för att bedöma i vilken grad förutsättningarna i en viss skola överensstämmer med elevens förutsättningar. Instrumentet är avsett för barn från ungefär 7 år och uppåt. Det innehåller 16 frågor om vanliga aktiviteter och uppgifter i skolan där eleven kan behöva anpassningar eller särskilt stöd.I materialet finns samtliga formulär som behövs för att genomföra bedömningen men också teoretisk bakgrundsinformation om instrumentet och instruktioner inför användning och administrering. I boken finns även två elevexempel för att ge läsaren en inblick i hur instrumentet fungerar i praktiken.Till boken hör en webbplats där allt material finns tillgängligt. På insidan av omslaget finns en kod som behövs för registrering. Koden är unik och kan enbart brukas av en användare.BAS kan användas för alla elever som behöver stöd eller anpassningar i skolan. Materialet riktar sig främst till elevhälsan speciallärare specialpedagoger och arbetsterapeuter.

Läs mer om BAS Bedömning av anpassningar i skolmiljön

BAS Bedömning av anpassningar i skolmiljön

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen