Barnens ö (lättläst)

Barnens ö (lättläst)

Barnens ö – ny pocketutgåva Reine har bestämt sig. Han ska inte åka till Barnens ö. Han vill inte. Han har mycket att fundera över. Vem är hans farsa? Varför måste man bli vuxen? Vad händer efter döden? Om man ska fundera kan man inte vara på Barnens ö med en massa skränande ungar omkring sig. Reine ska stanna hemma i stan i stället. Bo ensam hela sommaren. Klara sig själv. Reine tror nog att han ska klara det. Han tycker att han är stor nog. Han är ju elva år. Han träffar alla möjliga typer: Tant Olga, Grisen Stig, Nora, raggar-Hester och Döden. Det blir en händelserik sommar. Barnens ö berättar om Reines äventyr sommaren 1975 i Stockholm. Barnens ö är 2014 års Stockholm läser-bok. Stockholm läser,ordnar varje år läsecirklar och författarsamtal kring en utvald bok. Stockholm läser drivs av Författarcentrum och Stockholms stadsbibliotek. Av tidigare Stockholm läser-böcker finns dessa i lättläst version: 2013 Var det bra så? av Lena Andersson, återberättad av Cecilia Davidsson. 2003 Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström, återberättad av Arne Säll.

Läs mer om Barnens ö (lättläst)

Barnens ö (lättläst)

Skönlitteratur

    Hitta Skönlitteratur även hos:





Rulla till toppen