Barn som inte leker – Från ensamhet till social lek

Barn som inte leker – Från ensamhet till social lek

I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd – oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem. Läs mer Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek. Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn. Om författarna Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..

Läs mer om Barn som inte leker – Från ensamhet till social lek

Barn som inte leker – Från ensamhet till social lek

oklassificerat, Övrigt

Hitta oklassificerat även hos:





Rulla till toppen