Baksidestext: Många hävdar att gammelmedias tid är förbi och att digitala kanaler är framtiden. Är det så? Svaret finns i förståelsen om vilka marknadsföringsinvesteringar det är som ger mest effekt. Frågan är hur vi jämför sälj med varumärkesbyggande utan att jämföra äpplen och päron. I Bang for the buck får läsaren en guidning i det som alltid kommer att vara gemensamt för alla kanaler kundens hjärna. Det är först när alla mätvärden kan bilda en helhet som de kan jämföras och ge oss insikter om vad varje enskilt varumärke bör satsa på. Författaren Erik Modig presenterar i boken sin modell Påverkansmatrisen, som är ett verktyg för ledning, kommunikations-, marknads- och säljavdelningar för att kunna länka samman och optimera det dagliga arbetet. Kriget mellan hur vi förklarar och mäter effekten av marknadsföring har bara börjat. Bang for the buck och Påverkansmatrisen erbjuder ett verktyg för att förstå, utnyttja och vinna detta krig. Kolla in på www.bangforthebuck.com Omdömen om boken: ’Jag har läst boken och bara älskar den, ääälskar! Har läst den två ggr och stressar vår VD att läsa den nu. Den känns självklar och heltäckande på ett sätt jag inte har hittat tidigare i litteraturen.’ ’Boken är precis det jag letat efter, en smart (och snygg) överblick för att få uppslag till struktur, nya insikter och input!’
Läs mer om Bang for the buck : kommunikation som skapar resultat