Autism i möte med pedagogisk verksamhet – Egna berättelser och tips kopplat till forskning

Autism i möte med pedagogisk verksamhet – Egna berättelser och tips kopplat till forskning

De unga författarna med diagnoser inom autismspektrat berättar med insikt och inlevelse om deras upplevelser i pedagogiska verksamheter och övriga livet. Anne Lindblom är deras före detta lärare. Boken tar avstamp i författarnas gemensamma upplevelser som lärare och elever i särskild undervisningsgrupp. Läsaren får möta praktiska erfarenheter som kopplas till forskning om undervisning och elever med diagnoser inom npf-området här specifikt autism­spektrumtillstånd. Susanne Hansson lektor i pedagogiskt arbete med inriktning special­pedagogik vid Karlstads Universitet har läst boken och kommenterar:Berättelserna från Veronica Freddie och Robin bjuder in till att förstå hur de tänkte och fungerade som elever. Boken är en vägledning för ­lärare i att kunna undervisa alla elever.Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare lärare speciallärare och specialpedagoger men kan också vara intressant för andra som är nyfikna på strategier för att hantera stress utbrott och beteendeproblem vid autism.

Läs mer om Autism i möte med pedagogisk verksamhet – Egna berättelser och tips kopplat till forskning

Autism i möte med pedagogisk verksamhet – Egna berättelser och tips kopplat till forskning

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen