Hur definierar eleverna viktiga matematiska begrepp? Och hur skulle du vilja definiera dem? Att skapa en språkrik matematikundervisning berättar om praktiska metoder för att utveckla den begreppsliga förståelsen, genom att man använder sig av fysiska, bildliga, verbala och symboliska representationsformer. Matematiken ska vara minnesvärd snarare än något man ska memorera. Här får du lära dig hur man introducerar det matematiska språket för eleverna, på ett sätt som ger mening åt de termer och symboler de använder varje dag. Metoderna gör elevernas användning av det matematiska språket mer flexibelt och precist, och gör aktiviteterna mer språkrika. Boken innehåller: Detaljerade instruktioner för spel och aktiviteter i klassrummet Under punkterna ”Prova detta” och ”Reflektera” finns information som hjälper dig att tillämpa dessa tankar i din yrkesvardag Ett verktyg för grafisk organisering som hjälper eleverna att förstå, lösa och argumentera för sina lösningar på textuppgifter Övningsmaterial med spelkort och matematikuppgifter
Läs mer om Att skapa en språkrik matematikundervisning
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: