En kris behöver inte bli en katastrof – om den hanteras på rätt sätt. De snabba förändringarna i vår omvärld gör att risken för ett företag att drabbas av en kris är större idag och det innebär en ökad sårbarhet. Det företag som hanterar krisen på ett bra sätt kan få ett större förtroende från kunder och allmänhet och till och med ett ökat aktievärde. En illa hanterad kris kan däremot resultera i det motsatta. Läs mer Ett företag behöver vara förberett på hur man ska hantera situationen om en kris uppstår. Det gäller att veta vad man som ledare ska göra och hur. Här får du kunskap om vad som definierar en kris hur människor fungerar i en utsatt situation och hur du kan vara en bra ledare. Du får konkreta verktyg att använda innan krisen händer och under tiden den pågår. Du får också veta vad du bör göra efteråt för att återställa organisationen och minska skadan. Boken innehåller också ett antal intervjuer med ledare med stor erfarenhet av att hantera kriser som berättar öppenhjärtigt om sina upplevelser mitt under terrordådet på Drottninggatan när Arlanda stod still i mer än ett dygn och hur de agerat som ledare i en större omorganisation. Om författarna Carolin Runnquist har många års erfarenhet av att jobba med krishantering inom olika företag och branscher. Hon har stöttat landets främsta ledare och organisationer genom kriser med goda resultat. Carolin figurerar ofta som krishanteringsexpert i media och är en flitigt anlitad föreläsare i ämnet. Hon utsågs 2018 till Supertalang av Veckans affärer och till Årets IT-kvinna av Tieto.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…