Att lära in engelska ute 2Att låta elever utveckla sitt språk genom att uppleva vara aktiva och kommunicera med varandra i en tillåtande miljö där platsen har centralbetydelse – det är huvudsyftet med den här lärarhandledningen.Utomhuspedagogikens grundfilosofi handlar om att lära genom att uppleva och reflektera som enskild individ såväl som i grupp och du som språklärare får här verktyg och inspiration till att ta klivet över tröskeln ut från det ena klassrummet och ut till det andra!Förhoppningen är att den här boken ska underlätta för dig som pedagog att upptäcka möjligheterna till att arbeta utomhuspedagogiskt i språkinlärningen med dina elever oavsett åldrar förkunskaper ochutomhusmiljö. Flertalet övningar kan även lätt bearbetas för att användasi andra språk än engelska.Första upplagan av Att lära in engelska ute såg dagens ljus 2007 den är nu helt reviderad med ett hundratal övningar varav en del har vidareutvecklats samtidigt som nya har tillkommit. En del av övningarnakan delvis kännas igen från andra böcker i Att lära in ute-serien vilket visar hur det utomhuspedagogiska arbetssättet är tvärvetenskapligt ochämnesintegrerat.
Läs mer om Att lära in engelska ute : 2