Denna guide vänder sig till dig som är chef och som på ett eller annat vis berörs av sociala medier. Kanske är du nyfiken på sociala medier för egen del, eller också vill du veta mer för att förstå kollegernas arbete lite bättre och hänga med i diskussionerna runt lunchbordet. Guiden ger dig grundläggande kunskaper om kommunikation i sociala medier och arbetet bakom professionella kanaler. Kort, koncist och utan onödiga buzzwords. Lättbegripliga råd hjälper dig att leda arbetet, resursplanera, fatta klokare beslut och utvärdera er närvaro i sociala medier. Guiden låter dig också upptäcka hur du för egen del kan dra nytta av sociala medier i din yrkesroll – om du vill. Sociala medier är ju bra mycket mer än kompissnack på Facebook! Om författaren: Lena Leigert var en av de första i Sverige att börja arbeta professionellt med sociala medier. 2009 skrev hon den första boken på svenska om sociala medier och i mer än tio år har Lena arbetat med sociala medier, digitala kanaler och digitalt utvecklingsarbete – som rådgivare, författare och föreläsare.
Läs mer om Sociala medier för chefer och ledare