Den här boken tar upp en rad olika aspekter av säljarbetet och ger en inblick i hur säljaren och säljchefen kan arbeta för att uppnå bästa möjliga resultat. Boken omfattar 17 kapitel och fokus ligger på personlig försäljning, säljstrategi och säljledning. Andra områden som behandlas är Key Account Management, säljpsykologi, värdebaserad försäljning, mötes- och förhandlingsteknik och exportförsäljning. Den globala marknaden är idag en självklarhet, och e-handel är en del av vår vardag. Dessa två områden diskuteras i flera av bokens kapitel, men framförallt i det kapitel som handlar om försäljning/PR via Internet. Boken avslutas med ett kapitel om projektstyrning av säljarbetet. Utöver teoriavsnitten innehåller boken en mängd praktiska exempel och fallbeskrivningar. Försäljning och säljledning riktar sig till utbildningar där man studerar kundrelationer och försäljning och säljledning samt till yrkesverksamma säljare. Om författarna Steen Thorborg är verksam som både lärare som konsult och har i många år arbetat med såväl marknadsföring som försäljning.
Läs mer om Försäljning och säljledning
Hitta Ekonomi & Management även hos: