Praktisk marknadsrätt

Praktisk marknadsrätt

Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: · Svensk och europeisk marknadsföringsrätt · Yttrandefrihet och reklam · Internet som medium · Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner · Otillbörlig marknadsföring ? svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens · Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning · Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder · Namn och bild i reklam · Stötande och diskriminerande reklam · Specialregler för vissa varor och tjänster · Direktmarknadsföring · Särskilda former och metoder för försäljning · och reklam · Ansvaret för varan · Immaterialrättslig lagstiftning · Konkurrenslagstiftningen · Företagsspioneri ? lagen om företagshemligheter

Läs mer om Praktisk marknadsrätt

Praktisk marknadsrätt

Juridik

Hitta Juridik även hos:





Rulla till toppen