Tjänster är det som just nu skapar tillväxt i Sveriges ekonomi: men vad är det egentligen som växer och hur kommer det sig att företag som Spotify, Ikea eller King (Candy crush) på kort tid kan bli stora och högt värderade? Vad är det som gör att våra svenska industriföretag som Ericsson, Tetra Pak eller SKF är så intresserade av tjänster? Eller vad är det som får EU att satsa 80 miljarder euro på tjänsteinnovation? Det handlar om en tro och förhoppning om framtiden och att det är tjänsteinnovation som kommer att generera välstånd för framtida generationer. Denna bok beskriver vad en tjänsteinnovation är och hur man ska arbeta med det. Tjänsteinnovation utgår från det värde som samskapas med kunden eller användaren. Resultatet kan kategoriseras till ett antal olika innovationstyper: • Processinnovation • Affärsmodellsinnovation • Varumärkesinnovation • Social innovation • Upplevelseinnovation • Beteendeinnovation. ”Äntligen så förklaras tjänsteinnovation! Detta i en tid då tjänsteinnovation står högt på agendan för företag och offentlig sektor. Boken hjälper alla som arbetar med innovationsfrågor att tänka kring tjänster och innovation.” Peter Svensson, Handläggare, Vinnova
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…