Den här boken tar ett helhetsgrepp på ämnet samtalsstöd utifrån en forskningsbaserad grund. Cato R.P. Bjørndal ger insikt, med betoning på konstruktivistiska lärandeperspektiv, på sitt unika och mycket uppskattade sätt. Läs mer Både utbildningsväsendet och arbetslivet använder stödsamtal som vägledning, rådgivning, mentorskap och coachning – som ett verktyg för att främja personlig och professionell utveckling. Den här boken tar ett helhetsgrepp på ämnet samtalsstöd utifrån en forskningsbaserad grund. Cato R.P. Bjørndal ger insikt, med betoning på konstruktivistiska lärandeperspektiv, på sitt unika och mycket uppskattade sätt. Boken är uppdelad i två delar, där den första behandlar hur samtalsstödjaren på bästa sätt ska upprätta en arbetsallians med sin samtalsdeltagare. Den andra delen handlar om samtalsstödjarens drivkrafter, vilka verktyg som finns till hands för konstruktiva och utvecklande samtal. Boken vänder sig till alla som i sin yrkesroll eller kommande yrkesroll vill ha en djupare insikt om hur man skapar konstruktiva samtalsstöd. Det kan handla om lärare, coacher, terapeuter eller rådgivare av olika slag. Om författarna Cato R.P. Bjørndal är verksam vid Norges arktiske universitet i Tromsø. Han är docent i vägledningspedagogik. Han har också skrivit Det värderande ögat. Översättare: Lisa Sjösten
Läs mer om Konstruktiva stödsamtal
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: