En bok som vänder sig till butikschefer och andra som arbetar inom detaljhandel. Den handlar om hur man får engagerade medarbetare, en butik kunden inte vill lämna och ger tips om hur man ökar den personliga försäljningen och metoder för att kvalitetssäkra butiken. Läs mer För detaljhandeln räcker det inte längre att slå upp dörrarna på morgonen, starta kassaapparaten och expediera kunder. Nu ska man erbjuda så mycket mer: inspirera, bjuda på överraskningar, kunskap, social samvaro och helst också några upplevelser. Det är jätteroligt att göra allt det. Bara man vet hur. Den här boken vänder sig främst till butikschefer och andra som arbetar inom eller är intresserade av detaljhandel. Den tar upp hur man får engagerade medarbetare, hur man skapar en butik som ingen kund vill lämna, ger konkreta tips på hur man kan öka den personliga försäljningen och olika metoder för att kvalitetssäkra butiken – så att den blir lönsam även över tid. Boken ger också en balanserad bild av de hot och möjligheter som framtiden innebär för alla som arbetar inom handeln. Om författarna Torbjörn Elbe är försäljningschef på Pocket Shop och har varit mycket delaktig i att ta företaget från två butiker till den stora kedja det är idag. Han har arbetat inom detaljhandeln i hela sitt yrkesliv och har bred erfarenhet från de flesta områden inom retail, både i Sverige och utomlands.
Läs mer om Lönsam affär : framgångsfaktorer för butik
Hitta Ekonomi & Management även hos: