Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar

Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar

Inkluderande undervisning innebar att olikheter ses som en tillgang. Men hur ska du undervisa elever i behov av sarskilt stod pa basta satt? Vad sager forskningen och hur ska du som larare veta vilka strategier som ar mest effektiva? I David Mitchells banbrytande bok Inkludering i skolan får du tillgång till 27 evidensbaserade strategier som verkligen fungerar. Boken är mycket lättanvänd och tydligt disponerad.  Inkludering i skolan  undervisningsstrategier som fungerar vänder sig till lärarstudenter, yrkesverksamma lärare, specialpedagoger och skolledare, men kan även läsas av övrig personal som arbetar inom skolan. ’I boken Inkludering i skolan presenterar David Mitchell en unik sammanställning och analys av olika undervisningsstrategier i relation till olika typer av undervisningsinnehåll som forskning har visat varit framgångsrik för elever i olika typer av skolsvårigheter. Något motsvarande har tidigare inte funnits.’ Ur förordet av Kerstin Göransson, faktagranskare och docent i specialpedagogik, med fokus på inkludering, särskola och elever i behov av särskilt stöd.  ’Den här boken med sin enorma mängd fakta om elever i behov av särskilt stöd skulle jag ha velat skriva. Den är handfast, lättläst och en resurs att ha nära till hands. En fantastisk bok.’ Professor John Hattie  Här talar David Mitchell direkt till svenska lärare Håll dig uppdaterad på vår Facebooksida.  Den här boken önskar jag att jag hade skrivit. John Hattie

Läs mer om Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar

Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen