Företagsekonomi – från begrepp till beslut är ett läromedel för studier i grundläggande företagsekonomi. Boken är indelad i fyra olika block; Företag och samhälle, Marknad och organisation, Styrning och kalkylering samt Redovisning och ekonomisk analys. På så vis får läsaren en helhetsblick över det företagsekonomiska området, även om boken är på en introducerande nivå. Till faktaboken hör en uppgiftsbok med uppgifter och praktikfall samt ett facit med utförliga lösningar. I denna sjunde upplaga har uppdateringar gjorts för att anpassa fakta och uppgifter till att i större omfattning även behandla tjänsteföretag. En stor del företag består enbart av personal som säljer tjänster, inga produkter. Hur man arbetar med att attrahera och behålla personal genom att aktivt arbeta med företagskultur och employer branding samt hur vi marknadsför oss i den allt mer digitaliserade världen har kompletterats. I block 2 har bokens struktur förtydligats genom att skapa ett tydligare flöde, från strategi och marknadsplaner till organisation och personal. Avsedd för: Företagsekonomi – från begrepp till beslut är avsedd för grundläggande kurser i företagsekonomi på eftergymnasial nivå. Boken kan användas av universitet, högskolor och i YH-utbildningar, men även av utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning. Författare: Jeanette Berggård, ekonom och lönsamhetsutvecklare som även utbildar på eftergymnasial nivå, har ansvarat för den sjunde upplagan som i övrigt bygger vidare på Nancy Holmström och Gunnar Lindholms arbete i tidigare upplagor av boken.
Läs mer om Företagsekonomi : från begrepp till beslut
Hitta Fakta även hos: