Zelda har på kort tid blivit en stor succé och växer i hela Skandinavien och går i alltfler dagstidningar.Zelda har efter backpackande och konstskoleflum flyttat till Stockholm för att "bli någon" . Hon bor i en unken cykelkällare med sin barndomsvän Sebastian och slavar oavlönat på en skvallertidning för att få in en fot i mediebranschen. Men raketkarriären uteblir och Zelda tröstar sig med den nya kärleken Cesar, en kvasi-intellektuell kulturkofta med rostig kvinnosyn. Zelda befinner sig snart i sin mest dysfunktionella kärleksrelation hittills, trots sin anti-monogama övertygelse och Cesars motvilja mot allt vad "feminism" heter. Trots det kämpar hon vidare för att krossa patriarkatet, men även sitt eviga mindervärdeskomplex, stora bekräftelsebehov och totala oförmåga att hålla de köttsliga drifterna i styr. Zelda har även blivit en egen serietidning för vilken Fredrik Strage gav Neidestam ”..årets Nobelpris i rockjournalistik”. Lina Neidestam har med Zelda skapat en strippserie som självsäkert pendlar mellan vulgär burlesk och bitande satir. Men hon tecknar också ett porträtt av en ung kvinna som slits mellan ideologi och praktik, och hon gör det med förnyad skärpa i både språk och teckningsstil. Zelda publiceras i Aftonbladet, Rocky Magasin, Situation STHLM och i flera norska dagstidningar. Serien har belönats med Stora Ponduspriset och Adamson-statyetten. Lina Neidestams grafiska roman Maran belönades med Nöjesguidens Stockholmspris 2011 och nominerades till Urhunden. Hon medverkar även i Berättelser från Engelsfors, serieromanen baserad på boksuccén Cirkeln och Eld. "Här ryms såväl nya insikter som självrannsakan och igenkänningshumor. Det roligaste jag läst på länge". Tidskriften ELLE om Zelda 2.
Läs mer om Zelda 3. Zelda vs. patriarkatet