Åtta minuter till nästa möte och det här mötet drar ut på tiden. Tre möten innan lunch idag när sjutton ska jag hinna arbeta? Jaha det är den där Lennart nu igen som har kallat mig. En ny förändring är visst på gång och jag har ingen aning vad det ska handla om. Den där Lennart är tydligen ny chef så han vill väl visa framfötterna antar jag. Ska jag nu behöva sitta timme efter timme och lyssna på så kallade ”nya” idéer om någonting som jag inte bryr mig om? Jag har redan ont i magen. Det här håller inte! Vad ska jag göra? Känner du igen dig? Ni står inför en omfattande förändring och hela företaget är i gungning. Förvirringen är slående och ingenting verkar fungera som det ska.Vad är det egentligen som gör att vissa personer och organisa- tioner trots utmärkta förutsättningar inte får till det? Hur goda ambitionerna än är lyckas de inte skapa framgång. Andra däremot de lyckas utmärkt med sina förändringar. Är det någon hemlig ingrediens som ligger bakom att vissa organisationer kan skapa förändring snabbare än andra? Något specifikt mönster som gör att vissa lyckas men andra inte? Jag har under mina yrkesverksamma år förstått att många organisationer trots kloka idéer och tankar om förändringar aldrig riktigt lyckas nå det som de är ute efter. Varför är det så?Det finns många förutfattade meningar och föreställning om kommunikation och förändring som jag anser hindrar oss från att nå framgång. Jag kallar dem De sju myterna om kommunikation och förändring. I den här boken kommer jag att visa hur dessa myter påverkar vår framgång. Samtidigt vill jag lyfta de goda exemplen berätta om människorna som lyckas och vad de gör för att nå dit de vill.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…