Under tjugo års tid har Per Axbom utbildat och hjälpt organisationer på en global marknad med frågor kring digital användbarhet och tillgänglighet. Nu har han sammanställt sina bästa tips i en bok. Med den som grund vill han att vi slutar skapa tjänster där människor hamnar i kläm utsätts för orättvisa exkluderas och köper saker de inte behöver. Digital omtanke helt enkelt. Det här är boken för alla som arbetar med digitala tänster – både köpare och producenter. — ’En behändig och lättläst handbok i hållbar digital utveckling för dig som bygger digitala tjänster – oavsett om du är utvecklare eller CDO. För framgångsrika kundrelationer måste digitala tjänsteföretag lämna tanken på att tillfredsställa användarnas kortsiktiga behov – och fokusera på empati för att tillfredsställa människors långsiktiga behov. Omtanke som konkurrensfördel skriver Axbom. Lysande!’ – Anette Novak tidigare vd för RISE Interactive
Hitta Samhälle & Politik även hos: