Begåvade barn i skolan: duglighetens dilemma?

Begåvade barn i skolan: duglighetens dilemma?

En av de resurser vi tar sämst tillvara på är mänsklig begåvning. Alla barn är begåvade men att ta tillvara på deras nyfikenhet och vetgirighet är ett svårt uppdrag för pedagoger. I denna bok ger Gunilla O. Wahlström exempel på hur barn och unga kan stimuleras till intellektuellt växande och ge dem verktyg för livslång intellektuell utveckling. Genom divergent pedagogik uppmuntrar pedagogen eleverna att söka efter egna lösningar på problem och frågor istället för att ställa en fråga med bara ett svar. I boken belyser Wahlström förutsättningarna för att barnens inneboende begåvning ska komma till sin rätt. Wahlström presenterar även några synpunkter på hur vi kan definiera begåvning. Gunilla O. Wahlström är en välkänd och högt uppskattad författare föreläsare och pedagog. Wahlström är i grunden lågstadielärare utöver detta har hon även utbildat sig i konflikthantering och psykosociala arbetssätt.

Läs mer om Begåvade barn i skolan: duglighetens dilemma?

Begåvade barn i skolan: duglighetens dilemma?

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen