Hur lyckas man med digitala verktyg i matematikundervisningen? Vilka verktyg ska man välja? När ska man använda dem? Författarna till boken Digitala verktyg i matematikundervisningen tar upp allt detta men framförallt visar de varför man ska använda digitala verktyg och hur det både förenklar och lyfter undervisningen. Camilla Askebäck Diaz och Helena Kvarnsell ger exempel på en mängd olika appar webbsidor spel program och andra digitala resurser som de med goda resultat använt i sina egna klassrum. I boken får du en gedigen inblick i vilka olika verktyg som finns och hur du kan använda dem vid planering av undervisningen genomgångar klassrumsundervisning hemuppgifter problemlösning och bedömning. Och du behöver inga förkunskaper om digitala verktyg för att finna boken användbar. Författarna undervisar i årskurs 7–9 men bokens exempel kan enkelt anpassas till både yngre och äldre elever. Camilla Askebäck Diaz är lärare i matematik och NO samt förstelärare i digitala verktyg. Helena Kvarnsell är lärare i matematik NO och teknik samt förstelärare. Båda har lång erfarenhet av att undervisa med digitala verktyg i matematik och NO något de också föreläser och skriver om i andra sammanhang.
Läs mer om Digitala verktyg i matematikundervisningen
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: