Det här är en bok för dig som gör innehåll – text bild ljud video och grafik – inom marknadsföring och kommunikation. Dess syfte är att hjälpa dig att planera och producera bättre content så du kan arbeta mer effektivt få större genomslag och nå dina mål.Oavsett om du jobbar med innehåll för internt eller externt bruk i ett B2B- eller B2C-företag eller i en organisation eller myndighet behöver du skapa content som är relevant och värdefullt förmottagaren – och då har du nytta av det som står här.Boken innehåller tre delar: Den första går igenom sånt som alltid är viktigt – planering att arbeta tematiskt storytelling och mycket mer. Den andra handlar om de olika formaten (text video ljud bild/grafik) och hur du kan arbeta med dem. Och den tredje delen består av 50 konkreta exempel på hur du kan göra content.Pontus Staunstrup är en av Skandinaviens ledande experter på Content marketing. Han arbetar som strateg/konsult inom marknadsföring är en av författarna till boken Content marketing för alla och dessutom en efterfrågad föreläsare och lärare inom digital marknadsföring.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…