Rum för lärande

Rum för lärande

Vad krävs av de rum där barn ska leka lära och samspela – de platser där de ska utvecklas och bli sina bästa jag? Följ med Katinka Vikingsen på en inspirerande genomgång av förskolans olika rum. Massor av konkreta tips förslag och bildexempel visar på möjliga vägar framåt oavsett om det gäller att strukturera en ateljé eller skaffa nya möbler. Att Sverige har en stolt tradition att luta sig mot visar de nedslag som görs i förskolans historia. Katinka Vikingsen har en bakgrund som förskollärare och pedagogista med lång erfarenhet av förskoleutveckling i många olika roller – som handledare chef och utvecklingsledare. Hon arbetar numera som rektor. ’En väldigt bra handbok för hur vi skapar goda lärmiljöer i förskolan. Den kommer ha en given plats i mitt bibliotek för förskoleutveckling.’ – Sara Krokström utvecklingspedagog ’Katinka Vikingsen ger en gedigen bakgrund teoretiska perspektiv och en mängd pedagogiska förslag till att utveckla förskolans lärmiljöer. Detta är en bok som stöd till pedagoger och rektorer för att möjliggöra en utbildning som kan möta ALLA barns behov. Vilken kunskapskälla!’ – Eva Wahlström specialpedagog och utbildare av förskollärare ’Helhetsbetyg: 5/Briljant.’ – Ulf Malmqvist Bibliotekstjänst ’Jag tycker att Katinka har lyckats med att förmedla att om vi har en samsyn och jobbar tillsammans så kan vi skapa rum där barn får utvecklas och bli sina bästa jag. För mig kommer denna bok att vara en väldigt bra handbok i mitt arbete som verksamhetsutvecklare för förskolorna i Mölndal.’ – Carina Eriksson bokbloggen Pedagog Mölndal

Läs mer om Rum för lärande

Rum för lärande

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen