Immaterialrätt och marknadsrätt ur praktiskt perspektiv behandlar översiktligt de olika immaterialrätterna (upphovsrätt, patent, varumärken och mönster) samt marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Regelsystemen presenteras med tyngdpunkt på svensk lagstiftning och praxis, inklusive viss EU-rätt. Varje kapitel inleds med exempelsituationer för att synliggöra reglernas tillämpning i praktiken. Boken innehåller även en kort introduktion till ämnet juridik. Boken vänder sig till läsare som har behov av att sätta sig in i juridiken kring immaterialrätt och marknadsrätt, men som saknar förkunskaper i juridik. Det kan vara studenter vid olika utbildningsprogram på universitets- eller högskolenivå som läser kurser där immaterialrätt och marknadsrätt ingår som ett moment. Med sina praktiska exempel är boken även lämplig för den som i sin yrkesverksamhet behöver en allmän orientering inom immaterialrätt och marknadsrätt.
Läs mer om Immaterialrätt och marknadsrätt : ur praktiskt perspektiv
Hitta Juridik även hos: