OBM (Organizational Behavior Management) ger kraftfulla verktyg för att förstå och förutsäga vilka förändringar organisationer behöver göra för att åstadkomma bättre resultat. Författarna berättar initierat hur man prioriterar bland olika mål och nyckelbeteenden. De beskriver hur det går till när man: förändrar arbetssätt, arbetsklimat, värderingar, hur man motiverar medarbetare, förändrar bemötande både externt och internt samt skapar en säker arbetsplats. Via många exempelfall får läsaren inblick i arbetet som konsult och hur arbetet med OBM går till i praktiken. Boken bygger på författarnas långa erfarenhet som konsulter och mer än 50 års forskning om hur man förändrar beteenden inom psykologin. OBM i praktiken är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap samt för studerande vid universitet och högskolor, t.ex. psykologprogram, PA- och beteendevetarprogram. Detta är den fristående fördjupningen av Beteendeanalys i organisationer (2010).
Läs mer om OBM i praktiken : förändra beteenden och nå resultat i organisationer
Hitta Ekonomi & Management även hos: