Säg det med en bild och du har mycket större chans att få saker att hända! Vi kommer ihåg 10 procent av det vi läser men 30 procent av det vi ser. Ändå brukar de flesta lägga mest kraft på det skrivna ordet. Dessutom har vi en tendens att säga för mycket, att berätta allt istället för det viktiga. Om du verkligen vill nå fram och påverka medarbetare, kunder och andra, då måste du både hitta kärnan i och visualisera ditt budskap. Den här boken ger dig verktygen för att kunna göra just detta, att presentera ditt budskap på ett tydligt, enkelt och effektivt sätt. Den innehåller en beskrivning av 50 mycket användbara och universella figurer och diagram, och tips om hur och i vilka sammanhang du kan använda dem. Läs mer Sagt om boken ’Kevin är med sina kristallklara tankar specialist på att beskriva det komplexa på ett enkelt sätt. Här vänder han blicken mot affärslivets visuella språk och visar läsaren hur man kan lösa problem och kommunicera med precision. Rekommenderas varmt.’ David Simoes-Brown & Roland Harwood, grundare av 100% Open ’Om du inte tänker visuellt behöver du den här boken. Den avmystifierar konsten att agera strategiskt.’ Alex Dunsdon, M&C Saatchi Strategy Unit Om författarna Kevin Duncan är affärsrådgivare, marknadsföringsexpert, motivationsföreläsare och författare. Efter 20 år i reklambranschen har han tillbringat de senaste 13 åren som oberoende problemlösare med fokus på hur företag kan förbättra sin verksamhet. Han har skrivit flera andra böcker som översatts till mer än 10 språk. Läs mer på www.expertadviceonline.com Översättare: Karin Ashing
Läs mer om 50 sätt att visualisera ditt budskap : en snabbguide