Frågan om skolans digitalisering är månfacetterad, komplex och efter snart ett helt decennium fortfarande högaktuell. Digitaliseringen är till för att förbättra möjligheterna för alla elever att nå målen med utbildningen. För att detta ska lyckas måste såväl teknik som strategi och arbetsmiljö vara på plats, liksom en kultur av att kollegialt dela med sig av arbete och resultat inom och mellan skolor Edward Jensinger har i många år varit tongivande i den offentliga debatten om skolans digitalisering i såväl sociala medier som i föreläsningssammanhang och krönikor. 12 tankar om skolans digitalisering är själva essensen av detta engagemang. Här delar han generöst med sig av sina erfarenheter av digitala förändringsprocesser och ger läsaren en del konkreta tips att själv arbeta vidare med. Edward Jensinger har en bakgrund som rektor, utbildningschef och områdeschef i både Helsningborg och Malmö. Just nu är han verksam som gymnasieområdeschef i Malmö stad. 12 tankar om skolans digitalisering vänder sig i huvudsak till dig som är skolledare, rektor eller IKT-pedagog och har det övergripande ansvaret för skolans digitalisering. Den kan dock med fördel läsas av alla som är engagerade – eller behöver bli engagerade – i denna fråga.
Läs mer om 12 tankar om skolans digitalisering
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: